Friday, January 4, 2013

Kerinduan melampau

Assalamualaikum :)

Good ____ apa eh? Oh good afternoon, ehhe. Nampak tak pemalasnya nak masuk dapur, apa nak jadi pun tak tau lah. Saya mengaku lah, saya memang jenis pemalas nak mengemas rumah, memasak dan yang berkaitan dengannya. Tak percaya? Suka hati korang lah :P hati ni tetiba terdetik nak post something special untuk ex-classmates saya, 5 Bestari ecehhh haha. Actually, saya tulis ni pun sebab Zulaikha lah pergi tag-tag cakap rindu bagai. Nak reply comment jee, tapi hmm saya rasa nak tulis panjang-panjang. That's why, taip dekat blog jee. So get ready fizikal and mental untuk baca entry kali ni :) wehee ~

First of all, saya tak tau lah kenapa sejak pegang title 'ex-student' ni rasa macam, macam mana eh nak cakap. Sunyi lah senang cite. Yelah, kalau time sekolah dulu pepagi buta lagi dengar korang bising-bising dalam kelas. Lagi-lagi suara Wafi kan sampai ke hujung blok boleh dengar, ktipu. Haha. Pastu pepagi buta lagi sampai je dekat kelas cari An-nur, team gedik mana boleh pisah kot. Nak gedik dengan sape lagi kalau bukan dengan dia. Ahha sekarang ni, duduk diam-diam je dekat rumah. Boring koot -,- dah lah sampai sekarang tak jumpa dia. Jamuan tak boleh datang, haihh spoil mood je hari tu. Karok jugaklah nak hilangkan kesedihan melampau ni, tu yg karok lari tempo tu hahaha *ceh ayat cover* Serious lawak kalau ingat balik, boleh pulak lagu Seiring dan Sejalan pun tak tau.



Aku ingat lagi time awal tahun Form 4, sedihnya tak terkata. Yelah, berpecah belah habis. Ramai pulak yang pindah, so berapa kerat sangat lah kawan baik sejak azali dalam kelas tu kann. Nak tak nak kena jugak hadapi kan? Yang perempuan ramai dari kelas 3C 2010 kot kan, yang tak pernah aku kenal and bertegur sape. Hmm tarik nafas panjang-panjang and lepas. Nasib baik lah perangai aku ni 'peramah' lah jugak kan. Boleh lah kalau nak borak, nak tanya something kee. Tapi tu lah cakap sepatah jawab sepatah. Rasa awkward bila nak cakap lama-lama. Masuk Form 5 okay lah, lagi-lagi bila duduk pun bercampur-campur kann. Tapi satu lah yang aku tak paham sampai sekarang, kenapa kita tak satu kepala? Padahal kita dah dua tahun satu kelas, 5A okay je aku tengok. Hmm entah lah entah lah. Malas nak fikir. 



Rindu lah nak memekak dengan pah. Kalau sekarang, memekak dalam bilik sorang-sorang jee. Pastu kena marah sebab bising. Anak dara tak baik memekak katanya --' tapi peduli apa hehe. Yelah, natural you know natural. Nak buat macam mana dah perangai aku macam tu, bukannya buat benda tak elok pun muehehe. Oh yee sekarang ni, amboi aku tengok status tweet semua jiwang jiwang. Naik meremang bulu roma aku baca haha. Haa nanti kalau nak kahwin dah, jangan lupa jemput tau! Boleh lah aku menyemak jadi photographer tak bertauliah dekat wedding korang tuu. Ke korang nak aku kahwin dulu? *amboi gatal* Haha.

Terima kasih kepada yang sudi ajar aku apa-apa yang aku tak paham. Yelah, kadang aku ni lembap sikit. Puas lah korang nak memahamkan aku. Aku suka lah kelas kita sebab sorang tu dia akan ada satu kelebihan untuk satu subjek. So, senang aku aim nak tanya dekat sape. Terima kasih jugak sebab halal kan ilmu yang korang bagi tuu k :) selagi aku guna ilmu tu In Sha Allah pahala korang bertambah. Amin. And aku nak mintak maaf lagi sekali kalau buat salah. Terasa dengan status ke tweet ke comment ke apa apa lah. Memang tak pernah ada niat nak sakit kan hati korang. Kadang aku just tulis nak bergurau dengan orang lain tapi orang lain pulak yang terasa. Tu yang aku takut tuu, aku tak nak bermusuh dengan korang walaupun kita maybe tak jumpa dah. Nak jaga hubungan dengan Allah kena jaga hubungan dengan manusia jugak, kan? :)



Okay, that's all from me. Thanks sudi baca entah apa benda aku merepek dekat atas ni ahha! Love you guys, bye! Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Ain Rushdi's Blog. No copyright ™