Wednesday, November 28, 2012

Malaysia vs Laos : 4 - 1

Assalamualaikum :)

Bloggers, kayyy aku nak cakap pasal cerita yang kemain HOT dekat twitter tadi. Someone betting kalau Malaysia menang malam ni dia nak potong . . . sunat lah senang cerita kan. Lebih sopan dikatakan. And lari dalam keadaan yang tidak berpakaian walau secalit benang pun membaluti tubuhnya *waww ayat drama petang-petang*. What The Ah Ah! Ada ke patut betting sampai macam tu sekali. Main bola je pun, bukannya pasal apa. Aku tak paham, kenapa sampai sanggup gadaikan maruah sendiri? Tak patut you know. Kan Malaysia dah menang, hah bak kata PM kita Janji Ditepati. So tepatilah janji tuu. Dah sanggup sangat kan.

Aku taknak mention nama dia. Aib lah pula kann. Alah, semua orang tahu kot. Okay, satu lagi. Majoriti perempuan pulak yang beria-ia tweet suruh tepati janji. Amboi, kemain lagi uolls. Janganlah over sangat. Lagipun, aku geli lah baca tweet-tweet tu semua. Tak boleh ke tweet dalam ayat yang sopan sikit. Ni habis majoriti tweet pasal tu and benda tu ditaip dengan terang-terangannya. Tak rasa serba salah ke korang tulis macam tu? Ishh entahlah aku tak paham lah dengan orang macam ni. 

Hope this would be a lesson for us. Think before we speak, type, write, etc. Pleaseee, I'm begging. Jangan jatuhkan maruah diri sendiri, negara and the most important agama. Benda yang buruk jadikan sempadan, benda yang baik jadikan tauladan *eh betul ke?* 

Let start with a new brand of life Muslimin and Muslimat :)

No comments:

Post a Comment

Ain Rushdi's Blog. No copyright ™